Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Jihlavská Drbna

Realita dnešního světa. Značka Burberry spálila výrobky za téměř miliardu, než aby je zlevnila

neděle, 29. července 2018, 14:45

Britský výrobce luxusního módního zboží Burberry loni zlikvidoval neprodané oblečení, doplňky a parfémy za 830 milionů korun. Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal zboží raději spálit, než by je zlevnil. Firma k tomu uvedla, že spalování se provádí ekologicky šetrným způsobem a že výsledná energie se ukládá. Jejich počin i tak vyvolal velkou vlnu nevole ve světě i v České republice.

Společnost proslulá především svými šátky a kabáty s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky se nechová jinak než ostatní módní domy, které dávají přednost pálení před možností, že by zboží mohlo být rozkradeno či znehodnoceno prodejem za nižší cenu. Hodnota loni spálených výrobků značky Burberry byla o šest procent vyšší než v předchozím finančním roce.

„Kdyby neprodané oblečení věnovali na charitu nebo dali k recyklaci bojí se toho, že by zboží někdo ukradl a prodal na černém trhu. Značku by to pak devalvovalo. Vedení Berberry se nechalo slyšet, že likvidace byla ekologická, spálením vznikla energie, teplo, světlo… Tak aspoň, že tak, to se mi vážně ulevilo. Škoda jen, že ty produkty nevznikly mávnutím kouzelného proutku. Škoda všech těch zdrojů, v době, kdy spotřebováváme 1,7 plateny ročně,“ vyjádřila se na sociálních sítích česká spisovatelka a bojovnice za udržitelný a zodpovědný životní styl Veronika Hubková. „Škoda, že vyrábíme pro skládku. Je to výsledek masové produkce,“ doplnila autorka knížky Příběh skříně.

Firma obchodovaná na londýnské burze a zahrnutá do hlavního indexu FTSE 100 sdělila, že loňský rok byl neobvyklý. Kvůli prodeji licence na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty musela zničit právě především velké množství starších voňavek.

Firma vykázala v minulém finančním roce do 31. března pětiprocentní růst zisku na 413 milionů liber (12 miliard korun). Odbyt zůstal téměř beze změny na 2,7 miliardy liber (78,3 miliardy korun). 
 

Napsal(a) Michael Daněk, ČTK | Foto pixabay.com

O čem píše Drbna.cz

Na Jindřichohradecku pobíhá puma. Lidé by měli být opatrní při pohybu v leseNa Jindřichohradecku pobíhá puma. Lidé by měli být opatrní při pohybu v lese

Na Jindřichohradecku pobíhá puma. Lidé by měli být opatrní při pohybu v lese

sobota, 15. června 2019, 18:41Kriminalisté z Jindřichova Hradce prověřují aktuální oznámení očitých svědků o výskytu kočkovité...

Ministerstvo navrhuje zálohované výživné do 15 až 25 procent průměrné mzdyMinisterstvo navrhuje zálohované výživné do 15 až 25 procent průměrné mzdy

Ministerstvo navrhuje zálohované výživné do 15 až 25 procent průměrné mzdy

sobota, 15. června 2019, 11:51Ministerstvo práce navrhuje, aby stát dětem neplatičů alimentů měsíčně posílal do 15 až 25 procent...

V sobotu se přiženou bouřky a kroupy. V platnosti je výstraha s vysokým stupněm nebezpečíV sobotu se přiženou bouřky a kroupy. V platnosti je výstraha s vysokým stupněm nebezpečí

V sobotu se přiženou bouřky a kroupy. V platnosti je výstraha s vysokým stupněm nebezpečí

sobota, 15. června 2019, 10:27Meteorologové vydali výstrahu před silnými bouřkami. Doprovázet by je měly kroupy a vítr, který...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o